Thai ihletésű panna cotta

A recept eredeti ötlete egy számomra nagyon kedves szakácskönyvből való. Tanja Grandits ebben a könyvében 15 alapanyagot választott ki, és valamennyihez írt néhány fantasztikus receptet. Ez a panna cotta a citromnád fejezetben található. Laktózérzékenyként szívesen készítem, hiszen kókusztej van benne, bár a tejszín mennyisége sem elhanyagolható. Az eredeti recepthez képest, mivel nagyon szeretem a citromnád üde, friss ízét, én hármat is beleteszek, és valamivel több cukrot keverek hozzá. Az eredeti receptben passiógyümölcsből készül a panna cotta tetején lévő pürét, ebben a változatban thai mangót használtam fel naranccsal párosítva.




Hozzávalók: (2-3 személy részére)

-350 ml tejszín
-150 ml kókusztej
-50 g cukor
-3 citromnád 
-1 rúd vanília
-4 g lapzselatin

-1 db thai mangó
-2 EK. méz
-1 db narancs

A citromnádakat vékony karikára vágjuk. A tejszínt, a kókusztejet, a cukrot, a vanília kikapart magjait és a citromnád karikáit feltesszük főzni. A lapzselatinokat hideg vízbe áztatjuk. A tejes keveréket még forrás előtt levesszük a tűzről, és elkeverjük benne a kinyomkodott, lecsöpögtetett zselatint. 10-15 percig állni hagyjuk, majd leszűrjük, és poharakba tálaljuk. Hűtőben 5-6 óra alatt behúz, de ha előző nap elkészítjük, nyugodtan állhat akár egy egész éjszakán át is.
A mangópüréhez egy thai mangót kockákra vágunk, összekeverjük egy narancs reszelt héjával és kifacsart levével. 2 EK. mézzel édesítettem. Egy edényben lassú tűzön felmelegítjük, de nem kell, hogy felforrjon. Botmixer segítségével összepürésítjük.

Tálaláskor a kihűlt, besűrűsödött panna cottára öntünk egy keveset a mangópüréből.

Megjegyzések