Rugelach

A következő süteménnyel először Fűszeres Eszter Fűszer és lélek című könyvében találkoztam. Nem vagyok kicsit sem jártas a zsidó hagyományokban, de a konyhájuk, mint a világ összes többije nagyon érdekel. Aztán a szokásos körök következtek: a jó öreg "gugli". Megtaláltam Mautner Zsófi receptjét is itt. Ez a változat végül a kettő kombinációja lett egy kicsit a katasztrófa-turizmus jegyében (ennyi mascarpone volt csak itthon :)). Nagyon ízlett mindenkinek, biztos fogok más töltelékkel is készíteni legközelebb.




Hozzávalók: (16 db rugelach)

-125 g mascarpone
-125 g vaj
-50 g porcukor
-150 g liszt
-csipet só
-1 tojás
-1/2 dl tej
-lekvár
-mogyoró összaprítva
-2 EK. kristálycukor
-fahéj

A tészta elkészítéséhez a mascarponét, a szobahőmérsékletű vajat, a porcukrot, a lisztet és a sót összedolgozzuk. Lehet robotgéppel is keverni, de kézzel is pillanatok alatt összeáll. Ezt követően 1-2 órára, de akár egy egész éjjelre is pihentessük hűtőben a tésztát.
A sütőt előmelegítjük 180 fokra. Lisztezett deszkán először a tészta felét sodrófával kinyújtjuk, majd 8 cikkelyre vágjuk. Az egyes cikkeket megkenjük lekvárral (én barackos narancslekvárt használtam), majd megszórjuk a cukor-fahéj-mogyoró keverékkel. Feltekerjük, kis kifliket formázunk belőle, és sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztatjuk őket. Először gondoltam arra, hogy az egész kör tésztát kenem meg a lekvárral, de akkor sokkal jobban kifolyt volna sülés közben. Így a cikkelyek kenésénél figyeltem arra, hogy a szélére ne kerüljön töltelék. A rugelachokat megkenjük a tojásos tejjel, majd a mogyorós keverékből is szórunk a tetejére egy keveset. 15-20 perc alatt készre sülnek.

Megjegyzések