Citrusos morzsában sült lazac sütőtökpürével

Ismét nem desszert fog következni az oldalon, de talán úgy unalmas is lenne. A következő halas étel még szenteste került az asztalra, de szerintem bármikor elkészíthető, gyors, és nagyon finom. A recept ötlete Mautner Zsófitól származik, a NolTV-n megtekinthető az eredeti változat is.



Hozzávalók:
-90 dkg lazacfilé
-fekete olajbogyó krém (szeletenként 1 TK.)
-12 dkg panko morzsa
-10 dkg olvasztott vaj
-1 citrom reszelt héja
-1 lime reszelt héja
-1 narancs reszelt héja
-1 TK. édesköménymag
-só, bors

A halat megmossuk, bőrét leszedjük. Kb. 2 ujjnyi vastag szeletekre vágjuk a lazacfilét, sózzuk, borsozzuk. A pankomorzsához hozzátesszük a lereszelt citrusok héját, sózzuk, majd az olvasztott vajat is beleöntjük. Az édeköménymagot száraz serpenyőn lepirítjuk, mozsárban megtörjük, és ezt is a pankomorzsához adjuk, elkeverjük. A lazacfiléket 1 TK.-nyi olajbogyókrémmel megkenjük, majd a morzsából is teszünk rá. A tetjét késsel vagy egy kanál hátával elsimítjuk.
200 fokon 20 perc alatt sült meg.

Köretnek sütőtökpürét készítettem. Ehhez megsütöttem két nagyobb tököt, majd sóval és borssal ízesítettem, és botmixer segítségével alaposan összeturmixoltam. Créme fraiche is került bele, amitől nagyon finom krémes lett. A legvégén egy kevés szerecsendiót reszeltem bele.  






Megjegyzések