Churros

A következő desszerttel már egy ideje szemezgettem, kerestem a megfelelő receptet. Régen nagyon gyakran készítettem képviselőfánkot (nem is tudom manapság miért nem csinálok... na majd legközelebb), aminek a tésztája kísértetiesen emlékeztet a churroséra. Ami viszont még annál is finomabbá teszi, az a csokoládé mellé :) Ráadásul itt a farsang is, a legjobb idő a fánkokhoz! 


Ez a recept a januári GoodFood magazinban jelent meg. Több szakácskönyvben is utánanéztem, volt, ahol vízzel készítik az égetett tésztát, de ez a tejes változat nekem jobban tetszett. Található egyébként churros recept Eva Longoria könyvében, de ebben és ebben a könyvben is.

Hozzávalók:
250 ml tej
20 g cukor
50 g vaj
150 g liszt
1/4 KK. só
5 tojás
fahéj és kb. 3 EK cukor összekeverve

100 g jó minőségű, legalább 70 %-os étcsokoládé
100 g tejszín
csipet fahéj

A tejet a cukorral és a vajjal feltesszük főzni. Hagyjuk felforrni, majd az előzőleg leszitált lisztet és sót egy adagban hozzáöntjük. Tűzön kevergetve addig hagyjuk, míg egy vékony filmréteg keletkezik az edény aljában, és a tészta szép masszává állt össze. Ekkor robotgépbe tesszük (a recept szerint ki kell hagyni hűlni, de én mivel a képviselőfánknál sem szoktam ezt megvárni, itt sem tettem), és a tojásokat egyesével adagoljuk hozzá. A következő tojás mindig csak akkor mehet bele, mikor már az előző elkeveredett alaposan. Mikor mind az öt megvan, felteszünk bőséges olajat melegíteni. A tésztát csillagcsöves habzsákba tesszük, és kb. 10 cm-es csíkokat nyomunk a forró olajba. Sütés közben szabadon formálhatók :)
Mikor megsült mindkét oldaluk (ez kb. 30-40 másodperc), kivesszük, és lecsöpögtetjük őket. Még forrón meghempergetjük a fahéjas-cukros keverékben.

A csokoládészószhoz a tejszínt felforraljuk, majd a csokoládét elkeverjük benne. Ízlés szerint fahéjjal ízesítjük.

Legjobb, ha így melegen fogyasztjuk. Ebben a hidegben meg aztán különösen! :)

Megjegyzések