Joghurtos panna cotta

Ezúttal a panna cotta nem a megszokott thai változatban készült. A mostani receptjét eredetileg ezen a blogon láttam, de a feltét alma helyett más lett. Vagyis lett volna, ha nem fogyott volna el majdnem az összes. Ugyanis mire másnap odajutottam, hogy készítsek valami gyümölcsöset a tetejére, gyakorlatilag mind elfogyott. :) 


Ez panna cotta szerintem nagyon finom, nem túl tömény, a joghurtnak köszönhetően kissé savanykás édesség. 
A családunkban én vagyok a fő csokibolond (nem is értem, hogyan lettem ilyen, rajtam kívül a többiek ki nem állhatják), de a fehércsokit én nem tartom igazi csokoládénak. Az öcsém viszont imádja, és mivel én sem szoktam azért nagyon ellenkezni, ha fehércsoki evéséről van szó, így elsőre megtetszett az ötlet. 


A feltét szabadon variálható, csak a képzelet szabhat határt. Biztos nagyon finom eperrel, barackkal, de valami lime-os, passiógyümölcsös feltét sem tehet túl rosszat neki. Legközelebb, ha készítem, biztos többet csinálok, hogy kipróbálhassam gyümölccsel is. :)





Hozzávalók: (8-10 adag)
-3 db lapzselatin (Dr. Oetker féle)
-200 ml tej
-120 g cukor
-250 ml tejszín
-1 vaníliarúd
-200 g jó minőségű fehércsokoládé (pl. ilyen)
-400 ml joghurt

A tejet a tejszínnel, a cukorral és a vanília kikapart magjaival (mehet bele a héja is) feltesszük főzni, közben a zselatinlapokat hideg vízbe áztatjuk. Hagyjuk, hogy a tejes keverék felforrjon, ekkor levesszük a tűzről, és elkeverjük benne a fehércsokoládét. Utána mehet bele a kinyomkodott zselatin, azt is elkeverjük. A legvégén elegyítjük a joghurttal, ehhez a meleg tejes keverékből egy keveset a joghurthoz öntünk, majd folyamatos kevergetés mellett az egészet a joghurtban elkeverjük. Poharakba adagoljuk, és legalább 5-6 órára, de akár egész éjszakára a hűtőbe tesszük. 



Megjegyzések