Bodzafagyi eperöntettel

A bodzafagyi volt az első, amit elkészítettem még tavaly a fagyikészítő gépünkben. Jobb kezdést nem is kívánhattam volna magamnak! Ugyan kezdünk a bodzsaszezon végére érni, de mivel ebben szörp van, akármikor elkészíthetjük. Köszönöm a finom háziszörpöt legkedvesebb unokanővéremnek és legkedvesebb öcsémnek! :)



Az eredeti fagyirecept egy kedves ismerősöm, Kriszta blogjáról származik. Mivel imádom a citrusos ízeket, belereszeltem pluszban egy lime héját is, kicsit módosítottam az arányokon az erősebb íz miatt, illetve eperszósszal tálaltam. A fagyikat mindig sokkal jobban kell ízesíteni még a kifagyasztás előtt, mint azt gondolnánk, mert hidegen nem jönnek át annyira az ízek.




Hozzávalók:
300 g mascarpone
100 ml tejszín
3 dl bodzaszörp
1 lime héja
50 g tojásfehérje
100 g cukor
25 g víz

300 g eper
3 EK cukor
kevés víz
fél lime leve

A mascarponét a bodzaszörppel és tejszínnel csomómentesre keverjük kézi habverő segítségével. A cukorból 80 g-nyi mennyiségből és a vízből 118 fokos cukorszirupot főzünk. Közben a tojásfehérjét elkezdjük habbá verni alacsony fokozaton (tojásfehérjét sosem szabad teljes gőzzel verni) a maradék 20 g cukorral. Mikor már kezd habbá válni, a cukorszirupot belecsorgatjuk, közben tovább verjük a habot robotgéppel. Egészen addig folytatjuk, míg ki nem hűl. Ezt aztán összeforgatjuk a mascarpones keverékkel, hűtőbe tesszük, végül fagyigéppel kifagyasztjuk.

Az eperszószhoz az epret megmossuk, kockákra vágjuk, meglocsoljuk a lime levével. A felét botmixerrel összeturmixoljuk. A cukorból és a vízből cukorszirupot főzünk, belekeverjük az összeturmixolt epret, hagyjuk kicsit beforrni, hogy sűrűbb legyen. Mikor a kellő állagot elértük, belefogrgatjuk az eperkockákat is.

A fagyit eperszósszal tálaljuk.


Megjegyzések

  1. De jó, hogy Te is megcsináltad. Azóta már én is csiszoltam kicsit a recepten, majd bele is írom a posztba. Jó ötlet a lime is. :)

    VálaszTörlés
  2. Ez volt az első még tavaly, amivel a fagyikeverőt felavattam! Isteni! :) Köszönöm a szuper receptet!
    Lime-ot én gyakorlatilag csak a gulyáslevesbe nem teszek kis túlzással, annyira imádom :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése