Szülinapi cheesecake

Mint már korábban említettem, igen szerencsétlen időpontban van a születésnapom. A nagy karácsonyi evések után ember legyen a talpán, aki december 30-án tortát kíván enni. Éppen ezért minden évben igyekszem valami diétás (ok, a cheesecake nem igazán felel meg ennek a kritériumnak), vagy kevésbé megterhelő édességet készíteni. Ha már nem tehetek a születésnapomról, hozzam ki belőle a legtöbbet, meg aztán torta nélkül senkinek nem szülinap a szülinap. :)

A cheesecake szerintem az egyik legfinomabb édesség, ha igazán jól van elkészítve. Én most először próbálkoztam vele, és szerettem volna, ha tényleg teljesen én készítem, így az alján lévő kekszet is én sütöttem így

A recepthez Mautner Zsófi cheesecake receptjét használtam, csak kicsit felszoroztam a hozzávalókat, hogy kitöltsön egy 26 cm-es tortaformát is. Ja, a vanília is plusz :)
A hagyományos cheesecake szerintem így natúran a legjobb, de nyugodtan lehet cifrázni például piros gyümölcsökkel, mehet rá tejszín, tehát könnyen variálható. Nekem a díszítés is csak így simán tetszik a legjobban, a gyertyák még nem kerültek rá a fotó készültekor, de az maradjon is titok, hogy mennyi kellett rá. Maradjunk annyiban, hogy sok extra csicsa nem fért volna rá a sooook gyertya mellett… :)




Hozzávalók:

280 g speculoos keksz alaposan összetörve
140 g olvasztott vaj

800 g Philadelphia krémsajt
200 g porcukor
1 citrom reszelt héja
1/2 citrom leve
100 g tejföl
1 dl tejszín
4 tojás sárgája
2 egész tojás
3 csapott EK. keményítő
1 TK. vaníliakivonat

A sütőt előmelegítjük 180 fokra (alul-felül sütős módot választottam). Ezután a tortaformát vajazzuk ki, és béleljük ki alaposan sütőpapírral. A kekszet össze kell aprítani, lehetőleg daráljuk is le, majd az olvasztott vajjal keverjük össze, és nyomkodjuk a tortaforma aljába. A kezünk mellett jó szolgálatot tehet egy kanál hátulja, vagy egy sima üvegpohár is. Míg a töltelék elkészül, tegyük hűtőbe.
A szobahőmérsékletű krémsajtot keverjük simára a tejföllel, tejszínnel, porcukorral, keményítővel, citromhéjjal, citromlével és vaníliakivonattal, majd adjuk hozzá az egész tojásokat és a tojássárgákat is. Öntsük a masszát a kekszes rétegre rá. Fontos, hogy a tortaformát jó alaposan fedjük be alul alufóliával, hogy majd sütés közben a víz ne csurogjon bele. Én az alufóliaréteg alá közvetlenül egy ív sütőpapírt is tettem, és arra csomagoltam rá több réteg alufóliát. Sütés közben ugyanis a tortát frissen felforrt vízzel félig telt tepsibe kell tenni, és így kb. 55 perc alatt sütjük készre 180 fokon. 



Megjegyzések